باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)

بروزترین مطالب علمی و آموزشی درباره تکواندو

کتاب «حکمت نامه کودک»

دیدگاه‌ها برای کتاب «حکمت نامه کودک» بسته هستند
227 views

کتاب «حکمت نامه کودک»

کتاب «حکمت نامه کودک» نوشته محمد محمدی ری شهری، از انتشارات دارالحدیث قم، دارای سه بخش اصلی: بنیاد تربیت کودک، حقوق فرزندان، و وظایف کودک است.
یکی از اساسی ترین اهداف تشکیل خانواده، تربیت نسل صالح است. تربیت و پرورش فرزند به عنوان میوه زندگی و ثمره ازدواج برای والدین اهمیت فوق العاده ای دارد.
دوران کودکی زیربنای شخصیت انسان و بهترین زمان برای تربیت است، امّا سؤال مهم این است که تربیت سعادت بخش چیست و شیوه تربیت صحیح کدام است؟ در احادیث معصومین(علیهم السلام) آموزه های حکیمانه ای در این باره وجود دارد که می تواند راه گشای خانواده ها و دست اندرکاران تربیت کودک باشد.
بخش نخست بنیاد تربیت کودک در چهار فصل به مباحثی، همچون: مسؤولیت جامعه اسلامی در سازماندهی خانواده های شایسته، نقش وراثت در خوشبختی فرزند، نقش تغذیه ی پدر و مادر در سلامت و سعادت فرزند و نقش چگونگی انعقاد نطفه در آینده فرزند از زبان پیشوایان اسلام پرداخته است.
بخش دوم به حقوق نوزاد اختصاص دارد. این بخش در شش فصل به موضوعات: حقوق نوزاد، حقوق کودک شیرخوار، آموزش و پرورش، اخلاق و تربیت، بازی، دعا و … پرداخته است.
بخش سوم بررسی وظایف کودک را بر عهده دارد. مطالب ارایه شده در این بخش زمینه وظیفه شناسی کودک را فراهم می سازد. این بخش در چهار فصل، رهنمودهایی را در زمینه وظایف شخصی کودک، وظایف او در برابر پدر و مادر، آموزگار، بزرگ تر از خود و دوستان ارایه می کند.
حکمت نامه کودک سومین مجموعه از سلسله نوشتارهایی است که با بهره گیری از رهنمودهای حکیمانه قرآن کریم و سخنان نورانی اهل بیت (علیهم السلام) به صورت موضوعی برای استفاده اقشار مختلف جامعه تدوین شده است. متن کتاب حاضر در کتابخانه سایت دارالحدیث موجود است.

متن کتاب
http://riqh.ac.ir/n3647-e31628.html

برچسب ها :
دسته : مشاوره

تاریخ : ۱۳۹۴/۰۸/۱۳ ساعت : 0:53 ق.ظ


لینک مطلب : https://samenalhojajtkd.ir/?p=1059

طراحی شده توسط سئو 6
باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)