باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)

بروزترین مطالب علمی و آموزشی درباره تکواندو

حاج آقا خواننده عروسی می شود!!!

دیدگاه‌ها برای حاج آقا خواننده عروسی می شود!!! بسته هستند
213 views

حاج آقا خواننده عروسی می شود!!!

و اینک حاج آقا خواننده می شود!!!

حتما ببینید و نظرم بدید!

شاد کردن مومنان

 

  • رسول خدا (صلّی الله علیه و آله و سلّم)فرموده اند: هر که مومنی را شاد کند، مرا شاد کرده و هر که مرا شاد کند، خدا را شاد کرده.

 

منبع: ص ۵۵۹

 

  • امام باقر (علیه السّلام)فرمودند: لبخند مرد در روی برادرش، حسنه است و دور کردن خار و خاشاک از وی حسنه است و خدا پرستیده نشده به کاری که دوست داشتنی تر باشد نزد خدا از شاد کردن دل مومن.

 

منبع : ص ۵۵۹

 

  • رسول خدا (صلّی الله علیه و آله و سلّم)فرموده اند: دوست داشتنی تر کارها نزد خدا عزوجل ، شاد کردن مومن است.گرسنگی را از او برانی یا گرفتاری را از او برگردانی.

 

منبع: ص ۵۶۱

 

  • امام صادق (علیه السّلام) فرموده اند : خدا عزوجل به داود(علیه السّلام) وحی کرد که: به راستی بنده ای از بندگانم یک حسنه آورد و من بهشتم را بر او مباح می کنم، داود عرض کرد: پروردگارا، این حسنه چیست؟ فرمودند: به دل بنده ی مومنم شادی آورد هر چند که با یک خرما باشد، داود عرض کرد: پروردگارا، سزا است هر که تو را شناسد، امیدش را از تو نبرد.

 

منبع : ص ۵۶۳

 

  • امام صادق (علیه السّلام) فرموده اند : نپندارند یکی از شما ها که مومنی را شاد کرده است تنها او را شاد کرده، بلکه به خدا رسول خدا (صلّی الله علیه و آله و سلّم) را شاد کرده است.

 

منبع : ص ۵۶۳

 

  • ابی الجارود گوید: شنیدم امام باقر (علیه السّلام) می فرمودند: به راستی دوست داشتنی ترین کارها به درگاه خدا عزوجل شاد کردن مومن است یا سیر کردن مسلمانی یا پرداختن بدهکاری او.

 

منبع: ص ۵۶۳

 

  • امام صادق(علیه السّلام) در ضمن حدیثی طولانی فرمودند: چون خدا مومن را از قبرش مبعوث کند، با او نمونه ای از قبر بیرون آید و جلو او باشد و هر آنجا که مومن یکی از هراس های روز قیامت را ببیند آن نمونه گوید: نترس و غم مخور و مژده گیر به شادی و کرامت از طرف خدا عزوجل تا آنکه در برابر خدا عزوجل بایستد و از او حساب آسانی بکشد و فرماید: او را به بهشت برند و آن نمونه جلو او باشد، مومن به او گوید: خدایت رحمت کند، چه خوب کسی بودی که با من از گورم بیرون آمدی و پیوسته مرا به شادی و کرامت از طرف خدا مژده می دادی تا آن را به چشم دیدم و به او می گوید: تو کیستی؟ می گوید: من همان شادیم که به دل برادر مومن خود در دنیا وارد ساختی، خدا عزوجل مرا از آن آفریده تا به تو مژده دهم.

 

منبع : ص ۵۶۵

 

  • محمد بن جمهور گوید: نجاشی که یک دهقانی بود، حاکم اهواز و فارس شد، یکی از کارمندانش به امام صادق(علیه السّلام) گفت: در دفتر نجاشی خراجی به عهده ی من است و او مردی است مومن و فرمانبر، شما اگر صلاح می دانی برای من نامه ای به او بنویسید،گوید: امام(علیه السّلام) به او نوشت:

 

بسم الله الرّحمن الرّحیم، شاد کن برادرت را تا خدا شادت کند، گوید: چون نامه به او رسید، در مجلس کار خود بود و چون تنها شد، نامه را به او داد و گفت: این نامه ی امام صادق(علیه السّلام) است، آن را بوسید و بر دو چشم نهاد و به او گفت: چه حاجتی داری؟ گفت: خراجی که در دفترت بر عهده ی من است، به او گفت: چه مقدار است؟ گفت: ده هزار درهم. نجاشی دفتردار خود را خواست و به او دستور داد تا از طرف او بپردازد و آن را از دفتر بیرون آرد و دستور داد برای سال آینده هم برابر همین مبلغ را برای او بنویسد، سپس به او گفت: من تو را شاد کردم؟ پاسخ داد: آری قربانت، سپس فرمان داد یک مرکب سواری و یک کنیز و یک غلام به او دادند با یک دست جامه و در عطای هر کدام می گفت: آیا تو را شاد کردم؟ و به او جواب می داد: آری قربانت، و هر چه می گفت:آری، برای او می افزود تا از عطا فراغت یافت و سپس به او گفت: همه فرش این اتاق را هم که من در آن نشسته ام با خود ببر چونکه نامه ی آقای مرا در این جا به من دادی و هر حاجتی داری به من اظهار کن و برسان،گوید: این کار را کرد و آن مرد بیرون شد و پس از آن خدمت امام صادق (علیه السّلام) رسید و به او همه را بازگفت و آن حضرت هم شاد شد به کار او، آن مرد گفت: یاابن رسول الله، گویا کاری که با من کرده شما را هم شاد نمود؟ فرمودند: آری، به خدا هرآینه خدا و رسولش را هم شاد کرد.منبع: ص ۵۶۷

 

  • امام صادق (علیه السّلام) فرموده اند : هر که مسلمانی را شاد کند، خدا عزوجل او را شاد کند.
منبع: ص ۵۷۳

حاج آقا خواننده عروسی می شود!!!

جهت دریافت لینک مستقیم فایل بر روی نام فایل کلیک کنید!

برچسب ها : | |
دسته : لبخندوسرگرمی

تاریخ : ۱۳۹۴/۱۱/۲۲ ساعت : 10:28 ب.ظ


لینک مطلب : https://samenalhojajtkd.ir/?p=1537

طراحی شده توسط سئو 6
باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)