باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)

بروزترین مطالب علمی و آموزشی درباره تکواندو

روز مادر و زن

دیدگاه‌ها برای روز مادر و زن بسته هستند
224 views

روز مادر و زن

روز مادر و زن

 

روز مادر و زن

پرسش: در مورد مقام مادر و روز زن توضیحاتی بفرمایید.
پاسخ – روز مادر و میلاد حضرت زهرا(س) را به همه تبریک عرض می کنیم. وقتی انسان به کلمه ی مادر می رسد به یاد لطافت، فداکاری، گذشت، عشق در اوج سختی، شب بیداری برای بچه ها و خندیدن با شادی بچه ها می افتد.

برای دیدن عشق در اوج، باید مادر را نگاه کرد. وقتی ما به مقام مادرمی رسیم، غبطه می خوریم. مادرها عزیز هستند. مردی نزد پیامبررسید و گفت که من به چه کسی نیکی کنم. پیامبر فرمود: به مادرت و برای بار دوم و سوم همین سوال را تکرار کرد و پیامبر جواب داد: مادرت. برای بار چهارم این سوال را تکرار کرد و پیامبر فرمود: به پدرت. درمقابل مقام مادر، اگر کسی مادر باشد سر به سجده می گذارد که چقدر پیش خداوند مقام دارد و اگر مادر نباشد، سر تعظیم درمقابل مادرش که موجودی مقدس است فرود می آورد. در روایات داریم که به مادر بیشتر احترام بگذارید.
کسانی که با مادرشان بدخلقی می کنند به این روایت توجه کنند: فردی از پیامبر سوال کرد که حق پدر چیست؟ پیامبر فرمود: تا زنده است به حرف او گوش کن. بعد سوال کرد که حق مادر چیست؟ پیامبر فرمود: بعید است که این حق ادا شود. اگر فرزند به اندازه ریگ های بیان و قطره های باران عمر کند و تمام مدت عمر در مقابل مادر ایستاده و آماده ی خدمت باشد، این به اندازه ی یک روز است که مادر او را در شکمش نگه داشته است.
مادر نُه ماه فرزند را حمل کرده و دو سال به فرزند شیر داده است. فقط مادر است که می تواند این کارها را بکند. ما در مقابل مادرمان چکار می کنیم؟ گاهی ما یک بداخلاقی از مادر می بینیم و آنرا دلیل بر تندی کردن قرار می دهیم. روایت داریم: هر کس به پدر و مادرش نگاه تند کند درحالیکه این پدر و مادر به او ظلم کرده اند، خدا هیچ نمازی را ازاو قبول نمی کند. مادر به ما چیزهایی یاد داده که هیچ کس نمی توانست در آن سن به ما یاد بدهد و ما را تربیت کند، این مادرشایسته ی چه برخوردی از طرف ماست؟
یکی از یاران پیامبر نقل می کند که پیامبر به من فرمود: زمانی که به معراج رفته بودم در بهشت صدای قاری قرآنی را شنیدم. پرسیدم که او کیست. پاسخ دادند: حارث بن نعمان. پیامبر به همسرشان فرمودند: این چنین است نیکی. بیشترین کسی که به مادرش نیکی می کرد حارث بن نعمان بود.برای مطالعه بیشتر
http://ch3.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=281&Itemid=42
ܓ متن کتاب زن گل است و اسلام باغبان ܓ ܓ
http://www.askdin.com/thread52217-7.html

پی نوشت :
برنامه گلبرگ ۲۰/۰۱/۱۳۹۴

برچسب ها : |
دسته : مشاوره

تاریخ : ۱۳۹۵/۰۴/۲۵ ساعت : 11:49 ب.ظ


لینک مطلب : https://samenalhojajtkd.ir/?p=2185

طراحی شده توسط سئو 6
باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)