باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)

بروزترین مطالب علمی و آموزشی درباره تکواندو

فیلم سینمایی رزمی کمربند مشکی ساخت ژاپن!

دیدگاه‌ها برای فیلم سینمایی رزمی کمربند مشکی ساخت ژاپن! بسته هستند
353 views

فیلم سینمایی رزمی کمربند مشکی ساخت ژاپن!

فیلم سینمایی رزمی کمربند مشکی ساخت ژاپن!

 

فیلم سینمایی «کمربند مشکی» به کارگردانی شونیچی ناگاساکی و بر اساس فیلمنامه‌ای از جوجی ایدا ساخته شده‌است. این فیلم رزمی و تاریخی محصول سال ۲۰۰۷ ژاپن به تهیه‌کنندگی کاتسوهیرو اوگاوا است.

فیلم سینمایی رزمی کمربند مشکی ساخت ژاپن!

فیلم سینمایی رزمی کمربند مشکی ساخت ژاپن!

 

داستان فیلم در سال ۱۹۳۲ و در منطقه منچوری در شمال چین که تحت اشغال ژاپن است، می‌گذرد. «گیریو»، «تایکان» و «چوئی» سه شاگرد استاد «ایکین شیبا هارا» هستند که در یک مدرسه کاراته تعلیم می‌بینند. ارتش ژاپن به مدرسه آنها می‌آید و می‌خواهد مدرسه آنها را تصرف کند اما تایکان و گیریو در برابر نظامی‌ها می‌ایستند و….این فیلم داستانی درباره ورزش کاراته در ژاپن و اخلاق استفاده از این هنر در مسیر انسانیت و خودسازی است و بر خلاف بیشتر فیلم‌های مربوط به هنرهای رزمی از اغراق‌های مرسوم و انجام حرکات محیرالعقول در آن پرهیز شده‌است. نقش‌های اصلی فیلم را نیز استادان برجسته کاراته اجرا می‌کنند و از جلوه‌های ویژه نیز در ساخت فیلم استفاده نشده است.

تاتسویا ناکا در نقش تایکان، یوجی سوزوکی در نقش چوئی، آکی‌هیتو یاگی در نقش گیریو، یوسوکه ناتسوکی در نقش ایکین شیبا هارا، آراشی فوکازاوا در نقش کنتا و کیمکو یوشینو در نقش چیو در فیلم سینمایی «کمربند مشکی» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نائوکی ساتو موسیقی متن فیلم سینمایی «کمربند مشکی» را ساخته و هیروهیو آبه تدوین آن را بر عهده داشته‌است. ماساتو کانِکو مدیر تصویربرداری، فویوهیوکو نیشی طراح حرکات هنرهای رزمی و تاتسو اوزکی طراح تولید این فیلم بوده‌اند.

شونیچی ناگاساکی کارگردان این فیلم متولد سال ۱۹۵۶ در ژاپن است. وی از سال ۱۹۷۸ فیلمسازی را آغاز کرده و تا به امروز ۱۸ فیلم سینمایی را به روی پرده برده است. ناگاساکی برای  «کمربند مشکی» نامزد دو جایزه بزرگ جشنواره جهانی مونترآل و جایزه اکشن آسیا از جشنواره فیلم آسیایی دووویل شد.

 

برچسب ها :
دسته : لبخندوسرگرمی

تاریخ : ۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ساعت : 4:14 ب.ظ


لینک مطلب : https://samenalhojajtkd.ir/?p=2048

طراحی شده توسط سئو 6
باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)