باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)

بروزترین مطالب علمی و آموزشی درباره تکواندو

برنامه غذایی سرشار از نمک و پتاسیم و بیماری کلیه

برنامه غذایی سرشار از نمک و پتاسیم و بیماری کلیه

چیپس سم است؟!

تحقیقات جدید نشان داده برنامه غذایی سرشار از سدیم و پتاسیم می تواند بیماری مزمن کلیه را بدتر کند. نتایج این تحقیقات در نهایت می تواند پیشرفت بیماری را در کسانی که مشکل مزمن کلیه دارند آهسته کند.
محققان این تحقیق می گویند، بسیاری از مردم مشکل مزمن کلیه دارند که می تواند منجر به از دست دادن کلیه و همچنین افزایش خطر بیماری های قلبی و مرگ زودرس شود. برای این تحقیق محققان نمونه ادرار ۴۰۰۰ نفر که مشکل مزمن کلیه داشتند را مورد آزمایش قرار دادند. سپس با استفاده از این نمونه ها مقدار دریافت مواد مغذی این افراد را تخمین زدند.
آنها می خواستند بفهمند که چگونه سدیم و پتاسیم می توانند در روند پیشرفت این بیماری دخالت داشته باشند. آنها متوجه شدند سطح بالای سدیم و پتاسیم در ادرار با پیشرفت سریعتر بیماری در ارتباط است.
شرکت کنندگان در این تحقیق مقدار سدیم بیشتری از آنچه به صورت روزانه توصیه می شود مصرف می کردند. مقدار توصیه شده ۲.۷۰۰ میلی گرم بود و آنها به صورت متوسط ۳.۷۰۰ میلی گرم سدیم استفاده می کردند.
محققان می گویند نتایج این تحقیقات می تواند به بیمارانی که مشکل مزمن کلیه دارند کمک کند متوجه شوند روزانه چه مقدار سدیم و پتاسیم می توانند مصرف کنند.
کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )
منبع:

American Society of Nephrology, news release, Sept. 17, 2015

برچسب ها : |
دسته : علمی،پژوهشی

تاریخ : ۱۳۹۴/۱۰/۱۰ ساعت : 2:28 ب.ظ


لینک مطلب : https://samenalhojajtkd.ir/?p=1245
  • سلام.ممنون از مطالب خوبتون.وب خیلی خوبی دارید

  • طراحی شده توسط سئو 6
    باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)