باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)

بروزترین مطالب علمی و آموزشی درباره تکواندو

شناخت تضمینی قبل ازدواج

دیدگاه‌ها برای شناخت تضمینی قبل ازدواج بسته هستند
179 views

شناخت تضمینی قبل ازدواج

شناخت تضمینی قبل ازدواج

دختر و پسر برای شناخت همدیگر در ازدواج چگونه باید عمل کنند تا وابسته نشوند و شناخت عمیقی نسبت به هم کسب کنند؟
وابستگی مربوط به زمانی است که منبع شناخت تک بعدی است یعنی فقط دختر و پسر با هم گفتگوهای طولانی مدت دارند. تک بعدی عمل کردند سبب تقویت هیجان ها و ضعف بینش و شناخت می شود بهترین راه برای شناخت صفات واقعی از کسب اطلاعات کانال های مختلف زیر است:
۱- بررسی دورنمای و ظاهری فرد و مجموع خانواده
۲- تحقیق
محل زندگی جدید و قبلی ( همسایه ها و مغازه ها)
محل تحصیل جدید و قبلی (مسؤلان و همکلاسان دوست و غیر دوست)
محل کار جدید و قبلی ( همکاران و کارفرما و مدیر)
دوستان جدید و قبلی
اقوام نزدیک و دور
دشمنان و منتقدان
واسطه ها و افرادی که همراه او هستند
معرفان( افرادی که خودش معرفی می کند برای تحقیق )
مسجد و هیأت محل
خواستگار قبلی (ممکن است از آنها اطلاعات کاربردی دریافت کنید در رد یا قبول)
همسر سابق (در ازدواج های دوم)
افراد خانواده مثل پسران یا دختران و داماد و عروس خانواده
۳- گفتگو خانواده ها و گرفتن نظر افراد همراه ( بهتر است چند نوبت گفتگو شود و هر نوبت با یک همراه بالغ و فهیم و متأهل باشید. توجه داشته باشیم که همجنس همجنس خود را بیشتر می شناسد بنابراین کمک از زنی متدین و باتجربه برای شناخت دختر توصیه می شود و برای شناخت پسر نیز باید از مردی با تجربه و کارآزموده فامیل مدد گرفت)
۴- گفتگوهای دو نفره ( با اصول گفتگو مدیریت مذاکره: ابتدا و در جلسه اول از اسرار خاص زندگی و خودتان نگویید – توجه به تسامح های شرعی که به ارتباط دختر و پسر این جا داده شده – گفتگو در چند جلسه باشد- تناقض ها یا همخوانی های گفتاری او و خانواده دقت شود – همیشه در منزل نباشد بیرون رسمی بودن نیست و فرد بهتر خودش را نشان می دهد)
۵- درخواست دیدن آلبوم عکس به خصوص عکس های چند سال( در ضمن دیدن می توان به دوستان، همراه هان، محل ها و…دقت کرد ولی باید مراقب بود که ممکن است گزینشی باشد)
۶- در خواست دیدن کتابخانه/ کامپیوتر / کیف سی دی/ دفترچه خاطرات و…(البته بهتر راه باز کن همراه باشد که او از زبان دختر یا پسر این را بخواهد). می توان از کتابخانه ای که او کتب امانی هم می گیرد اطلاعات خوبی گرفت که مثلا بیشتر به چه موضوعی علاقه دارد و…
۷- مشاوره های ازدواج: در امر مهمی چون ازدواج توصیه می شود از مشاور کمک گرفته شود مشاور متخصص فرد بی طرفی است که بدون جانبداری سخن می گوید و با مصاحبه و تست هایی که می گیرد اطلاعات و راهنمایی های خوبی به ما می دهد. مشاوره برای افراد وسواسی، مشکل پسند بسیار اهمیت بالایی دارد چون آنها باید از چراغ راهنما او کمک بگیرند و به یافته های خود زیاد توجه نکنند.
نکته: برخی اشکال کرده اند که برای شناخت نباید دختر و پسر زیاد با هم گفتگو کنند ممکن است وابسته شوند. در پاسخ می گوییم با توجه به مطالب بالا متوجه می شویم که برای شناخت کانال های متفاوتی وجود دارد یکی از آنها گفتگوی دختر و پسر با اشراف خانواده ها است بنابراین می توان شناخت عمیق به دست آورد وابسته هم نشد.[۱]

پی نوشت :
۱ . محمد حسین، قدیری، نیش ها و نوش ها، ص۱۲-۱۳(کتاب و نرم افزار موجود در سایت گفتگوی دینی برای دانلود)

برچسب ها :
دسته : مشاوره

تاریخ : ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ ساعت : 1:27 ق.ظ


لینک مطلب : https://samenalhojajtkd.ir/?p=1598

طراحی شده توسط سئو 6
باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)