باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)

بروزترین مطالب علمی و آموزشی درباره تکواندو

۷ پیشنهاد برای آ‌نکه غذای سالم داشته باشید!

دیدگاه‌ها برای ۷ پیشنهاد برای آ‌نکه غذای سالم داشته باشید! بسته هستند
211 views

۷ پیشنهاد برای آ‌نکه غذای سالم داشته باشید!

۷ پیشنهاد برای آ‌نکه غذای سالم داشته باشید!

ماهی

۷ پیشنهاد برای آ‌نکه غذای سالم داشته باشید!

برخی رنگ‌های مصنوعی که به نوشیدنی‌ها و‌ آب‌نبات‌ها افزوده می‌شوند و به شکل وسیع در غذاهای آماده وجود دارند مسموم‌کننده نورون‌ها هستند. به جای این نوع رنگ‌ها بهتر است از رنگ‌های طبیعی کمک بگیرید.

 

۱- شیرین‌کننده‌های مصنوعی را کنار بگذارید هیچ‌گونه آثار مضری در پی مصرف این مواد در حیوانات مشاهده نشده اما در آزمایشگاه بررسی‌ها نشان داده این مواد می‌توانند نورون‌های عصبی را تخریب کنند. پس، از قندهای طبیعی در حد متعادل مصرف کنید.

 

۲- از رنگ‌های طبیعی به جای مصنوعی در غذا استفاده کنید برخی رنگ‌های مصنوعی که به نوشیدنی‌ها و‌ آب‌نبات‌ها افزوده می‌شوند و به شکل وسیع در غذاهای آماده وجود دارند مسموم‌کننده نورون‌ها هستند. به جای این نوع رنگ‌ها بهتر است از رنگ‌های طبیعی کمک بگیرید.

سبزی
۳- برای گرم کردن ظرف پلاستیکی مناسب نیست اگر قصد دارید غذای‌تان را گرم کنید یا غذا و نوشیدنی‌ گرم بخورید از ظروف شیشه‌ای، سرامیکی یا چینی کمک بگیرید. ظروف پلاستیکی در مواجهه با گرما اگر دارای ترکیبات بیسفنول A یا فتالات‌ها باشند آنها را به غذا پس می‌دهند.
۴- شیشه‌های شیر پلاستیکی نخرید اگر می‌خواهید برای فرزندتان شیشه شیر بخرید، حتما انواع شیشه‌ای را انتخاب کنید. اگر شیشه شیر پلاستیکی است از ریختن شیر گرم داخل آن خودداری کنید.

۵- میوه و سبزی‌های فصل بخورید خرید میوه تازه یعنی مصرف کمتر آفت‌کش‌ها و نگه‌دارنده‌ها. به میوه‌های خارج از فصل به منظور ضمانت سالم ماندن بعد از چینش، حمل و ذخیره‌سازی، آفت‌کش و نگه‌دارنده‌های فراوانی زده می‌شود.

ghaza

۶- محصولات طبیعی بخرید استفاده از میوه‌های پوست نازک طبیعی و نه گلخانه ای و پرورشی و غلات و شیر به نفع شماست چون این مواد حاوی کادمیوم، PBC و فلزات سنگین کمتری هستند.

۷- ماهی پرورشی بهتر از آزاد است مصرف ماهی‌های چرب غنی از امگا۳ مثل تن توصیه نمی‌شود چون میزان PBC و فلزات سنگین نظیر سرب و جیوه در گوشت آنها بسیار بالاست. اگر تمایل به مصرف این ماهی‌ها دارید، انواع پرورشی را انتخاب کنید چون آنها در مقایسه با ماهی‌های آزاد آلودگی کمتری دارند.

منبع : سایت بیتوته

برچسب ها : |
دسته : علم تغذیه

تاریخ : ۱۳۹۵/۰۳/۲۸ ساعت : 9:43 ب.ظ


لینک مطلب : https://samenalhojajtkd.ir/?p=1830

طراحی شده توسط سئو 6
باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)