باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)

بروزترین مطالب علمی و آموزشی درباره تکواندو

جرجیس کیست؟

دیدگاه‌ها برای جرجیس کیست؟ بسته هستند
270 views

جرجیس کیست؟

جرجیس کیست؟

گویند تا ۵۵۰ سال بعد از حضرت عیسی

رسولی(پیامبر با کتاب) فرستاده نشد.

در این دوره که فترت نامیده می شود از سوی خداوند پیامبری برای هدایت مردمان فرستاده می شد ولی تنها پیامبر اولوالعزم پس از حضرت عیسی حضرت محمد بود. در این فاصله (همون دوره فترت)پیامبرانی فرستاده شدند که از جمله ی آنها میتوان به حضرت جرجیس اشاره کرد. درباره حضرت جرجیس که یکی از پیامبران الهی است گزارشهای مختلفی وجود دارد، بنابر برخی روایات جرجیس-– پس از حضرت عیسی بن مریم-– به پیغمبری مبعوث گردیده است. بعضی وی را از حواریون می دانند.
ابن بابویه وقطب راوندی از ابن عباس روایت کرده اند، که حق تعالی، جرجیس را پیامبر گردانید و او را به سوی پادشاهی که در شام بود (به نام داذانه) فرستاد تا او را از بت پرستی نهی کند. او در سرزمین موصل به دست این حاکم گرفتار شد. چون بت و صنم داذیانه به نام افلون را سجده نکرد به انواع عقوبتها او را می کشتند اما به فرمان الهی زنده می شد تا آنکه عذابی در رسید و همۀ کافران را از میان برداشت.

 

عطار می نویسد:«او را زنده در آتش انداختند، گوشتهایش را با شانۀ آهنین تکه تکه کردند و چرخی را که تیغهای آهنین به آن نصب کرده بودند از روی بدنش گذراندند اما با آنکه سه بار او را کشتند هر سه بار زنده شد و سرانجام هم نمرد تا آنکه دشمنانش به آتشی که از آسمان فرستاده شد هلاک شدند.
بنابر گزارش دیگر جرجیس خلیفه داود بود در قوم ریان و به ایشان زبور و تورات وخدا پرستی می آموخت. ملک ریان بت پرست بود واز آن بیم داشت که اعتقاد به خدا قومش را پراکنده کند وسخت بی رحم بود . او به جرجیس پیغام داد که یا از میان ما بیرون رو یا ترا به عذابی سخت می کشم . جرجیس گفت کار ما را ببین که پیغمبران چون از کافران امید بر می داشتند بر ایشان عذاب نازل می کردند ومن عذاب نازل نمی کنم می خواهند مرا به عذاب بکشند .
اما من بر کسی نفرین نمی کنم وخدا هم مرا نگاه میدارد .به ملک ریان بگوئید که خداوند جرجیس را تا هروقت کارش تمام نشده نگاه می دارد .ملک ریان حضرت جرجیس را به انواع شکنجه خواست از بین ببرد اما نتوانست.
برگرفته از سایت تبیان:
http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=78685&consultationid=631423

 

لطفا نظر بدید

برچسب ها :
دسته : احادیث اهلبیت

تاریخ : ۱۳۹۵/۰۴/۲۱ ساعت : 3:32 ب.ظ


لینک مطلب : https://samenalhojajtkd.ir/?p=2112

طراحی شده توسط سئو 6
باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)