باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)

بروزترین مطالب علمی و آموزشی درباره تکواندو

ازدواج های ایرانی و اروپایی

دیدگاه‌ها برای ازدواج های ایرانی و اروپایی بسته هستند
201 views

ازدواج های ایرانی و اروپایی

ازدواج های ایرانی و اروپایی

ازدواج های ایرانی و اروپایی

 

ازدواج های ایرانی و اروپایی

دکتر خدادادی در کتاب راز کامیابی در زندگی زناشویی می نویسد :
بنده خودم شاهد مراسم ساده ازدواج در اروپا و به طور مشخص شهر پاریس بوده ام. از جمله زوجی را دیدم که به یکی از پارک های شهر آمده بودند و برای تزیین اتومبیل خود یک تکه روبان سفید به دستگیره های جلوی در خودرو بسته بودند و به همین جهت تزیین ماشین عروس بسنده کرده بودند. ضمنا عروس فقط یک لباس سفید ساده و پوشیده بر تن کرده بود و بدون استفاده از وسائل آرایش و مدل و مو و گریک، بعد از گرفتن چند عکس، پارک را ترک و به منزل خود مراجعه کردند؛ اما در کشور ما هنگام مراسم های عقد و عروسی چنان ریخت و پاشی صورت می گیرد که گویی بزرگ ترین اتفاق قرن رخ داده است؛ عروس خانم دست کم به مدت ۵-۶ ساعت و بیشتر باید در آرایشگاه زنانه به سر برد و حتی فرصت غذا خوردن هم پیدا نمی کند.
جوانان عاقل و تحصیل کرده و امروزی جامعه ما باید اندیشه کنند که چرا چنین بلایی را بر سرخود می آورند؟ آیا خداوند تبارک و تعالی که انسان را آفریده و خود را احسن الخالقین خوانده به اندازه آرایشگران هم رموز زیبایی و خلقت را نمی داند؟
چرا با خود چنین می کنید؟
چرا خود را به دست چنین افرادی می سپارید تا هر کاری را که دوست دارند بر سر عروس معصوم بیاورند، او را چنین مسخره درست کنند! حال اگر به بلایی که آرایشگران امروزی به نام میکاپ و گریم بر سر دختران معصوم و ناآگاه می آورند بیشتر دقت کنیم، متوجه می شویم که تمامی این موارد بیهوده است و الزامی ندارد و تنها می توان با یک تغییر ساده، زیبا بود و زندگی و جشن عروسی را آغاز کرد.
ابتدا ابروان عروس را با تیغ می تراشند و آن را با مداد نقاشی و خال کوبی یا تتو می کنند، آیا خدا نمی توانست چنین کاری را انجام دهد؟
جالب اینکه ابروها را مدل ابروی شیطان طراحی می نمایند و فاصله زیادی را بین دو چشم و ابرو ایجاد و این فاصله را با رنگ های نامتناسب و مضر نقاشی می کنند و حالتی ایجاد می نمایند که به جای زیبایی در عروس، وحشت ایجاد می کنند و تناسبی را که خداوند سبحان ایجاد کرد به هم می زنند! سپس به بهانه ایجاد تنوع موها را کوتاه کرده و از پوستیژ استفاده می کنند که نتیجه اش هزینه سرسام آور از جیب داماد است .
از تمام کسانی که اروپا را از نزدیک دیده اند تحقیق کنید تا مطمئن شوید در اروپا و به خصوص در فرانسه، بلژیک، آلمان، هلند، سوئد و فنلاند؛ اصلا دختران آرایش نمی کنند و فقط زنان بالای ۵۰ سال گاهی اوقات از رژ لب و آرایش های ابتدایی استفاده می کنند.
معلوم نیست در کشور ما چه اتفاقی رخ داده که زنان و دختران ما دست به چنین آرایش های غلیظ می زنند، به گونه ای که اگر یک خانم اروپایی چنین صحنه ای را مشاهده کند فکر بدی را در مورد زنان و دختران ما خواهد داشت، زیرا در اروپا افراد خاصی چنین آرایشی را دارند، آن هم نه به این شدت. جالب ست که این بلای آرایشگری به نام گریم محو، گریبانگیر دامادها هم شده است و مشاهده می کنیم که داماد را همچون زنان آرایش می کنند.

پی نوشت :
راز کامیابی در زندگی زناشویی، جمشید خدادادی، ص۸۱.

برچسب ها : |
دسته : مشاوره

تاریخ : ۱۳۹۵/۰۵/۱۷ ساعت : 11:50 ب.ظ


لینک مطلب : https://samenalhojajtkd.ir/?p=2219

طراحی شده توسط سئو 6
باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)