باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)

بروزترین مطالب علمی و آموزشی درباره تکواندو

شهید شیخ احمد کافی و مهدیه تهران

دیدگاه‌ها برای شهید شیخ احمد کافی و مهدیه تهران بسته هستند
272 views

شهید شیخ احمد کافی و مهدیه تهران

شهید شیخ احمد کافی و مهدیه تهران

kafi2

نقش شهید شیخ احمد کافی در مهدیه تهران

نقش شهید شیخ احمد کافی در مهدیه تهران

به مهدیه تهران می‌رویم تا با شیفتگان مهدی موعود(عج) که توفیق بهره‌مندی از نغمه‌های شیخ احمد کافی را داشته‌اند به گفت و گو بپردازیم.

حاج عباس فلاح، پیر غلام هیاتهای حسینی که بیش از پنجاه سال است در این دستگاه مشغول به خدمت است در رابطه با شیخ احمد کافی(ره) می گوید: به یاد دارم در آن زمان، حاج کافی در ابتدا مراسم ندبه‌خوانی صبح جمعه را در منزل خود برگزار می‌کرد. بعدها خانه‌های قدیمی واقع در مکان فعلی مهدیه تهران را با زحمت فراوان خرید و آن را احداث کرد.

وی ادامه می دهد: به یاد دارم حاج آقا برای خرید دو مشروب‌فروشی در خیابان ولی عصر(عج)، با لجاجت یکی از مالکان آن مغازه مواجه شده بود که در آخر با قیمت بالایی توانست آن را بخرد و این دو باب مغازه تبدیل به مرکز فرهنگی و صوتی کند.
این پیر غلام اهل بیت(ع) با اشاره به ایامی که ماه عزای سالار شهیدان(ع) با عید نوروز مقارن شده بود می‌افزاید: حاج کافی آن سال و چند سال بعد از آن که محرم و نوروز با هم مقارن داشتند در روز تحویل سال در مهدیه برنامه خاصی را تدارک دیدند و در منبر تاکید داشتند که مبادا دید و بازدید و تفریحات نوروزی باعث دوری شما از هیاتها بشود و در عین حال مبادا بخاطر شرکت در هیات از صله رحم باز بمانید. لذا برنامه‌های عزاداری را در آن ایام از صبح تا ظهر انجام می‌شد تا مومنین بعد از ظهر و شب به دید و بازدید نوروزی بروند.

حاج عباس فلاح می‌گوید: مرحوم کافی ذاکر عاشق حضرت مهدی(عج) بود و در بیشتر اوقات در سخنرانیهایش شرح حال تشرف یافتگان به خدمت حضرت را بیان می‌کرد و در آن زمان در تشویق مردم برای رفتن به مسجد مقدس جمکران نقش بسزایی داشت.

حسن حیدری رزمنده و جانباز دفاع مقدس در رابطه با نحوۀ ارتباط خود با مهدیه قبل از انقلاب می‌گوید: یادم هست بیش از آنکه پایم به مهدیه و منبر حاج آقا کافی باز شود، یکی از دوستانم نوار سخنرانی ایشان را در اختیارم گذاشت که با شنیدن گفته‌های ساده، صریح و آموزنده ایشان به منبرهای ایشان علاقمند شدم و همان باعث شد تا هر هفته‌ به همراه دوستان نوجوانم و بعدها با تمام خانواده در مراسم های مهدیه شرکت کنیم و پای سخنان او بنشینیم.

حیدری علت جذابیت کلام حاج کافی را توجه ویژه به حضرت ولی عصر(عج) و مشکلات جوانان می‌داند و اشاره می کند: سخنان پندآموز ایشان هنوز برای بسیاری از جوانان نسل سوم انقلاب نیز دارای جذابیت است. گفته‌هایی که در قالب داستانهای شیرین و پندآموز از عواقب شهوترانی و انحرافات اخلاقی با آن بیان استثنایی بیان شده بود.

حسن حیدری افزود: هنوز روضه امام زمان(عج) مرحوم کافی در زبانها زمزمه می‌شود و آن جمله پرسوز و گدازش را که عنوان می‌کرد «ما صاحب داریم» را بخاطر دارند.

حیدری، شجاعت، صراحت و دانش بالا را از صفات اصلی حاج احمد کافی دانست و گفت: حاج آقا کافی به نیازهای جامعه فساد زده آن دوران آگاهی داشت و همه همّ و غمش بیدار کردن دلها با یاد مهدی(عج) بود.

علی صالحی می‌افزاید: حقیقت‌گویی و شجاعت ایشان و دوستی ایشان با جوانان عاملی بود تا جوانان آن زمان با هر طرز تفکری به مهدیه تهران جذب شوند و به سرعت اصلاح گردند. این در حالی است که جسارت و شیطنت جوانان نسبت به ایشان هیچگاه باعث رنجش خاطر ایشان نمی‌شد بلکه همین نکته باعث بیداری باطن آنها و ارادت بیشتر به شیخ کافی بود.

وی در پایان گفت: کافی در یک کلام بلبل امام زمان(عج) در تهران فسادزده آن دوران بود که با خواندنش دلها را عاشق حضور و ظهور ولی عصر(عج) می‌کرد.

برچسب ها : | |
دسته : مفاخر و شهداء

تاریخ : ۱۳۹۵/۰۹/۰۴ ساعت : 4:00 ب.ظ


لینک مطلب : https://samenalhojajtkd.ir/?p=2489

طراحی شده توسط سئو 6
باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)