باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)

بروزترین مطالب علمی و آموزشی درباره تکواندو

درمان پارگی رباط مچ پا بجز جراحی چیست

درمان پارگی رباط مچ پا بجز جراحی چیست

نویسنده: دکتر مهرداد منصوری “متخصص ارتوپدی”

بنده مدت ۱۵ سال است که به ورزش کوهنوردی مشغول هستم. بعد از تعطیلات نوروز درد مرموزی در داخل مچ پایم احساس کردم. ابتدا در عکس رادیولوژی و بعد آزمایش همه چیز عادی بود. اما در عکس ام آر آی MRI مشخص شد دو تا از رباطهای مچ پایم پاره شده است. می خواهم بدانم در این موارد بجز عمل جراحی راه دیگری برای بهبود و شروع دوباره ورزش وجود دارد؟

در صورتی که پارگی رباط های مچ پا منجر به ناپایداری شدید در ناحیه مچ شود ممکن است نیاز به عمل جراحی به منظور بازساری رباط های پاره شده وجود داشته باشد.

رباط های جانبی در مچ پا نقش مهار کننده و پایدارکننده را دارند و اختلال در کارکرد این رباط ها نه تنها میتواند موجب ناپایداری مچ شود، ایجاد درد هم میکند. در این موارد ابتدا به بیمار توصیه میشود تا با انجام نرمش های مچ پا عضلات ساق و مچ را تقویت کند. در بسیاری موارد با تقویت عضلات ساق، تاندون هایی که از اطراف مچ عبور میکنند عملا کار رباط ها را انجام داده و مچ پا را به اندازه کافی پایدار میکنند. همچنین به بیمار توصیه میشود تا در هنگام انجام فعالیت های ورزش از پوتین استفاده کند تا اطراف مچ پا را محکم گرفته و از حرکات ناخواسته آن جلوگیری کند.

در مواردی که علیرغم اقدامات ذکر شده درد و ناپایداری مچ پا همچنان باقی ماند ممکن است عمل جراحی بازسازی رباط های جانبی مچ پا بتواند به بیمار کمک کند.

برچسب ها : |
دسته : علمی،پژوهشی

تاریخ : ۱۳۹۹/۰۲/۲۰ ساعت : 2:59 ب.ظ


لینک مطلب : https://samenalhojajtkd.ir/?p=4694

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی شده توسط سئو 6
باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)