باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)

بروزترین مطالب علمی و آموزشی درباره تکواندو

ورزشهای هوازی چیست؟

دیدگاه‌ها برای ورزشهای هوازی چیست؟ بسته هستند

ورزشهای هوازی چیست؟

ورزشهای هوازی

ورزشهای هوازی(چربی سوز)
ورزش‌های هوازی آنهایی هستند که مصرف اکسیژن آنها با تحرک عضلات متناسب است و در نتیجه سلول‌ها به وام اکسیژن نیاز پیدا نمی کنند. از این رو می توانند برای مدت طولانی به شیوه ای یکنواخت و مناسب ادامه یابند. به علاوه تاثیرات فیزیولوژیکی این گونه ورزش‌ها بسیار خوب و مفید است. چرا که ریه ها به سهولت هوا را پذیرفته و آن را فرآیند می کند، از آن گذشته قلب مانند تلمبه ای نیرومند به آرامی خون را روانه سلولها می کند، حجم خون افزایش می یابد و تمام سلولها را به طور کامل مشروب می کند. ورزش‌های چربی سوز ظرفیت پذیرش اکسیژن را زیاد می کند و تهویه ریوی را بهبود می بخشد، از این رو سوخت و ساز درون سلولی به بهترین شیوه انجام می پذیرد و در نتیجه پیوسته بر قدرت و استقامت عضلات افزوده می شود.
دوی هزار متر در کمتر از پنج دقیقه، ششصد متر شنا در کمتر از پانزده دقیقه، هشت کیلومتر دوچرخه سواری در کمتر از بیست دقیقه و دوچرخه سواری ثابت در دوازده دقیقه از جمله تمرینات ورزشی هوازی هستند. به طور کلی مزایای ورزش‌های هوازی به شرح زیر است:
۱) انعطاف پذیری رگ‌ها افزایش یافته و خون به سهولت در آنها جریان می یابد.
۲) کیفیت تهویه ریوی افزایش می یابد.
۳) حجم جریان خون به خصوص هموگلوبین و سلولهای قرمز زیاد می شود.
۴) سلامتی سلولها توسط اکسیژن بیشتر تضمین می شود.
۵) عملکرد قلب متعادل می شود.
۶) عمل بلع، هضم و دفع راحت تر انجام می پذیرد.
۷) کیفیت خواب و استراحت بهتر می شود.
۸) فشارهای روحی برطرف و آرامش خیال بر ذهن حاکم می شود.[۱]

پی نوشت :

۱. زندگی سالم،آنتونی رابینز، ترجمه محمد رضا آل یاسین، ص۸۰

برچسب ها : | |
دسته : علمی،پژوهشی

تاریخ : ۱۳۹۴/۱۱/۲۳ ساعت : ۷:۵۴ ب٫ظ


لینک مطلب : https://samenalhojajtkd.ir/?p=1549