باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)

بروزترین مطالب علمی و آموزشی درباره تکواندو

آشیانه عشق(هم پرواز)

دیدگاه‌ها برای آشیانه عشق(هم پرواز) بسته هستند
234 views

آشیانه عشق(هم پرواز)

آشیانه عشق(هم پرواز)

آشیانه عشق(هم پرواز)

هرکسی شایستگی، استعداد، ذوق، توانایی جسمی و روانی خلبان شدن را ندارد؛ به همین دلیل، مراکزی چون نیروی هوایی، افراد مستعد را گزینش می کنند. این افراد علاوه بر گذراندن دوره های علمی و کاربردی، قبل از پرواز با معاشرت با خلبانان با تجربه، مهارت خود را افزایش می دهند.

آن ها سپس آموزش و کار خود را زیر نظر خلبان فرمانده شروع می کنند. از آنجایی که «اولین پرواز» بسیار مهم است، برنامه های آموزشی و درایت خلبان فرمانده طوری است که کمک خلبان از نظر روحی آمادگی بالایی داشته باشد. فردی که به دلیل ضعف های شخصیتی، باورهای غلط، خرافات، شیوه های بد آموزشی و بدرفتاری خلبان فرمانده، اولین پروازش با هراس و اضطراب زیادی باشد، ممکن است، برای همیشه قابلیت پرواز را کسب نکند، یا سال های متمادی با پرواز نگران و مضطرب شود و از شغلش رضایت نداشته باشد. این فرایند پرواز را با مشکلاتی روبه رو می کند.
خلبان و کمک خلبان با «هم فکری» و «همکاری» براساس قوانین، نظم و انضباط کاری، برای اهداف از پیش تعیین شده پرواز می کنند. همان گونه که راننده، ماشین را ؛ ناخدا، کشتی را؛ و رهبر یا رئیس جمهور، کشوری را مدیریت می کنند، مدیریت پرواز با خلبان فرمانده [۱] ست؛ ولی رابطه او با کمک خلبان، صمیمانه است نه استبدادی. اگر فرمانده با کمک خلبان اهداف مشترکی نداشته باشند، از نظر روحیات و صفات شخصیتی تناسب و همتا نباشد، ممکن است هنگام پرواز با مشکلات زیادی روبه رو شوند. به همین دلیل، خلبان فرمانده، برای پرواز، فردی را گزینش می کند که با او تناسب داشته باشد. فرمانده اگر از روی دلسوزی یا ترحم کمک خلبانی را گزینش کند که از جرأت و اعتماد به نفس و تجارب کاری، تناسب نداشته باشند، پرواز خاطره انگیزی را تجربه نخواهد کرد. فرمانده و کمک خلبان باید با برج مراقبت پیوسته در ارتباط باشند و در مشکلات برج مراقبت را در جریان بگذارند. خلبانی که در غیاب کمک خلبان، تنهایی، یا اصطلاحا سُلُو
solo پرواز می کند، جیره ی سوخت را که برای او و کمک خلبان در نظر گفته شده است را با نادیده گرفتن شریک خود، مصرف می کند.
ازدواج هم…..
ازدواج و همسرگزینی از جهات زیادی مانند پرواز و شغل خلبانی است. دو شباهت آنها عبارتند از:
الف)حد نصاب برای گزینش:
مشاوران ازدواج براساس تجارب علمی و عملی خود می گویند، هر کسی شایستگی همسرگزینی را ندارد و باید برای ازدواج شرایطی را داشته باشند؛ مثل حدنصاب بلوغ جنسی، جسمی، روانی، اجتماعی، علمی و عقلی، عاطفی و هیجانی، معنوی و اقتصادی. برخی از افراد شرایط لازم و مناسب برای یک زندگی زناشویی آرام و رضایت بخش را ندارند. آنها باید درمان شوند، و دفع و رفع مشکلات و اختلالات را مقدمِ بر ازدواج شان کنند؛ این افراد عبارتند از: کسانی که مدیریت هیجان(خشم و شادی و عشق، اضطراب و نفرت و..)را ندارند، افراد بسیار وابسته، کسانی که ترمز عشق شان بریده و قدرت خویشتنداری ندارند، آنهایی که اهل کار و تلاش نیستند ، معتادان به الکل و مواد مخدر و اینترنت؛ کسانی که عیاش و رفیق بازاند، افراد دمدمی مزاج، سفیهان در امور مالی، فراریان از هویت جنسی خود (متنفران از جنسیت خود)، بیماران شدید روانی مانند افسرده، اسکیزوفرنی و… .
ب) آموزش قبل از پرواز
افرادی که تازه می خواهند اولین پرواز خود را شروع کنند قبل از پرواز از افراد حاذق، کسب تجربه می کنند. زن و شوهری هم که هنوز زندگی مشترک را شروع نکرده اند، لازم است قبل از این که زیر یک سقف بروند، از افراد باتجربه، مشاوران، کتب، سایت های معتبر و نرم افزارهای مربوط به زندگی مشترک، شیوه زندگی زناشویی موفق را بیاموزند.
قبل از ازدواج نیز لازم است مهارت های لازم برای زندگی مشترک کسب شود. با دوره های آموزشی، نرم افزار، کتاب، مشاوره ازدواج، دختر و پسری که از تجارب افراد بزرگسال استفاده نکنند، پروازشان در آسمان زندگی لذت بخش و خاطره انگیز نخواهد بود و احتمال سقوط(طلاق) زیاد است.[۲]

پی نوشت :
aircraft comonder = AC. 1
۲. محمدحسین قدیری ، مثل های روان( تمثیلات روان شناختی و تربیتی)، مرکز مشاوره مأوا، قم، انتشارات آموزشی و پژوهشی امام خمینی، ص۱۳.

 

 

برچسب ها : |
دسته : مشاوره

تاریخ : ۱۳۹۵/۰۴/۲۵ ساعت : 11:43 ب.ظ


لینک مطلب : https://samenalhojajtkd.ir/?p=2181

طراحی شده توسط سئو 6
باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)