باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)

بروزترین مطالب علمی و آموزشی درباره تکواندو

اثرات بازی‌های ویدئویی به‌صورت علمی بررسی شد

دیدگاه‌ها برای اثرات بازی‌های ویدئویی به‌صورت علمی بررسی شد بسته هستند
221 views

اثرات بازی‌های ویدئویی به‌صورت علمی بررسی شد

گروه نوروگیم در چهارمین کنگره‌ی علوم اعصاب پایه و بالینی که مدتی پیش در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی سمپوزیوم نوروگیم برگزار شد، سمپوزیوم خود را با کیفیتی بالاتر از سال گذشته به اجرا درآورد.

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این گروه با توجه به تجربه برگزاری ایده نوروگیم در کنگره علوم اعصاب سال گذشته، سعی کرد تا این سمپوزیوم را با کیفیت بالاتر برگزار نماید. این سمپوزیوم در دو بخش سخنرانی و نمایش زنده تاثیر بازی‌های ویدئویی بر عملکرد مغز برگزار شد. در بخش سخنرانی سمپوزیوم نوروگیم گروه از اساتید، متخصص، نخبگان و صاحب نظران در زمینه بازی‌های ویدئویی و علوم اعصاب بهره گرفت. اساتیدی که در ۲ روز در این سمپوزیوم سخنرانی کردند شامل: دکتر بهروز مینایی (رییس هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای)، دکتر سید محمدعلی سیدحسینی (معاون پژوهشی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای)، مهندس فرزام ملک‌آرا (سازنده بازی آسمان دژ، فاتح مسابقات بازی‌های آنلاین آلمان)، مهندس مهدی حق وردی طاقانکی (فعال حوزه نقد و بررسی بازی‌های رایانه‌ای)، مهندس علی‌رضا رنجبر شورابی (مهندس برق، فعال و بازی‌ساز موفق در بازار بازی‌های شناختی)، دکتر هدایت صحرایی (مدیر مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا…)، مهندس رضا احمدی (مدیر اسرا بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای) و حجّت‌الاسلام و المسلمین حبیب داستانی بنیسی (مدیر عامل شرکت دانش بنیان رسانه گستر بنیسی).

با توجه به اینکه اهداف اصلی این گروه بررسی اثرات مثبت و منفی بازی‌های ویدئویی بر عملکرد مغز، استخراج شاخص‌های مرتبط با آن در جهت ارتقاء سبک زندگی و هویت ایرانی و اسلامی و استخراج شاخص‌های مورد نیاز و ارایه آن به بازی‌سازان جهت تولید بازی‌های هدفمند خواهد بود، بنابراین بخش دوم این سمپوزیوم را به صورت عملی برگزار کرد. بخش مسابقه بازی‌های ویدئویی در این سمپوزیوم، با ثبت‌نام شرکت‌کنندگان آغاز شد، سپس شرکت‌کنندگان با پر کردن پرسشنامه مورد نظر در دو بخش تقسیم شدند که گروهی بازی رایانه‌ای شناختی و ایرانی Clash of Brains که توسط «آروند استودیو» ساخته شده را انجام دادند و گروهی بازی خشونت‌آمیز «مورتال کمبت» را بازی کردند، سپس قبل و بعد بازی تست‌های شناختی و بیولوژی از بازی‌بازها گرفته شد، همچنین بررسی امواج مغزی و بررسی فعالیت مغز از طریق پاسخ های هموداینامیک توسط دستگاه FNEARS (افنیرز) در حین بازی کردن انجام شد.

در روز اختتامیه، مسابقه نهایی با حضور دبیر علمی کنگره (دکتر جوان)، مدیر مرکز علوم اعصاب دانشگاه بقیه ا… (دکتر صحرایی)، جمعی از اساتید دانشگاه‌های مختلف و شرکت‌کنندگان کنگره برگزار شد و به برنده نهایی در هر یک از بازی‌ها یک سکه طلا جایزه از طرف گروه نوروگیم داده شد. با توجه به اینکه تاثیر بازی‌های ویدئویی به شاخص‌های متفاوتی از جمله سن، جنس، مدت زمان بازی، نوع بازی و غیره بستگی دارد و اثرات مثبت و منفی بازی‌های ویدئویی (حین و بعد از انجام آن) بر روی هر فرد، متفاوت از دیگری است، بنابراین گروه نوروگیم بر آن است که در آینده گام‌های فراتری را (در زمینه بازی‌های ویدئویی) جهت ارتقا فرهنگ و سلامت جامعه عزیزمان ایران برداریم.

گروه نوروگیم در نهایت از حامیان برگزار کننده این سمپوزیوم از جمله دانشگاه بقیه ا…، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، شرکت آروند استودیو، شرکت داج، شرکت عصب فناوری پارس، موسسه قدرت بازی مغز، شرکت شناسا و دانشگاه علم و صنعت تشکر و سپاسگزاری کرد.

برچسب ها :
دسته : علمی،پژوهشی

تاریخ : ۱۳۹۴/۱۰/۲۵ ساعت : 1:42 ق.ظ


لینک مطلب : https://samenalhojajtkd.ir/?p=1326

طراحی شده توسط سئو 6
باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)