باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)

بروزترین مطالب علمی و آموزشی درباره تکواندو

جود حضرت جواد(ع)

دیدگاه‌ها برای جود حضرت جواد(ع) بسته هستند
243 views

جود حضرت جواد(ع)

جود حضرت جواد(ع)

 

جودِ جواد  

آیا امام جواد(ع) نیز با توجه به اینکه عمر زیادی نداشتند صله و هدایایی به دیگران داشتند؟


امام جواد(ع)
نیز مانند پدران معصومش بخشنده بود و به نیازمندان کمک می کرد، و چه بسا به همین منظور حضرت را جواد(ع) یعنی بخشنده لقب داده اند. هدایاى امام به صورت و گونه هاى مختلفى بوده است، گاهى به فرد متقاضى لباس هدیه مى کند، چنانکه على بن مهزیار مى گوید: امام جواد(ع) لباسى از جنس خز به من هدیه کرده ، و فرمود: این لباسى است که مى پوشیدم و با آن نماز مى خواندم. (۱) برخى افراد از روى محبت و علاقه به امام(ع) ، مى خواستند یکى از لباس هاى آن حضرت را به جهت تبرک ، در اختیار داشته باشند، حسن بن على وشاء از جمله ى آن افراد است ، ولى هیبت امام(ع) ، مانع مى شد که تقاضایش را مطرح کند، او مى گوید: همچنانکه آرزوى خویش را در سر مى پروراندم، امام(ع) یکى از پیراهن هاى خود را برایم فرستاد. (۲)
گاهى امام(ع)
به موقع مرگ برخى از دوستان و یاران نزدیکش ، براى آنان کفن ، حنوط و لوازم تجهیز میت مى فرستاد، و کسى را مامور مى کرد تا بر جنازه ى وى نماز به خواند(۳)
شخصى خدمت امام جواد(ع)
رسید و از وى تقاضاى کمک نمود و عرض کرد: مولاى من ! آنچه متناسب با شخصیت خود شما است ، به من عطا کن. امام(ع) فرمود: من نمى توانم حاجت تو را آن گونه که تو گفتى برآورم ، عرض کرد: پس به اندازه ى قدر و ارزش خودم به من عنایتى کن. امام(ع) فرمود: اکنون مى توانم حاجتت را پاسخ گفته و به تو کمک نمایم ، و سپس دستور داد صد دینار به او بدهند. (۴)
۱. من لا یحضره الفقیه : ۱/۱۷۰، ح ۸۰۳.
۲. خرایج و جرایح : ۱/۳۸۳، ح ۱۳.
۳. رجال کشى : ۵۰۲، ح ۹۶۲.
۴. کشف الغمه : ۲/۳۶۸، ح ۱۳. حلیه الابرار: ۴/۵۶۳، ح ۳.

برچسب ها : |
دسته : احادیث اهلبیت

تاریخ : ۱۳۹۵/۰۴/۲۲ ساعت : 3:02 ب.ظ


لینک مطلب : https://samenalhojajtkd.ir/?p=2137

طراحی شده توسط سئو 6
باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)