باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)

بروزترین مطالب علمی و آموزشی درباره تکواندو

چرا چادر مشکی

دیدگاه‌ها برای چرا چادر مشکی بسته هستند
249 views

چرا چادر مشکی

چرا چادر مشکی

سوال- برای علاقمند کردن دیگران به داشتن حجاب کامل باید از رنگ های شاد هم استفاده کرد و اِلا با این بهانه که رنگ تیره افسردگی می آورد همه از حجاب فرار می کنند .خانم ها محکوم به مشکی پوشیدن نیستند . رنگ شاد چه اشکالی دارد؟
پاسخ- ما همیشه به عنوان یک معلم در دانشگاه یا حوزه می گوییم که هر موقع سوالی را در امتحان دیدید که جوابش را بلد نبودید ،سوال را خیلی خوب حلاجی کنید. نصف جواب در سوال است این دوست عزیز سه قسمت جواب را خودشان گفته اند یکی تهمت افسردگی را به رنگ مشکی می زنند . دیگر اینکه برای اینکه دیگران را می خواهند جلب کنیم رنگ شاد بپوشیم تا دیگران بگویند حجاب چیز خوبی است و آخری این است که رنگ شاد گناه ندارد. بله ، رنگ مشکی رنگ محبوب مسلمانان قطعا نیست ،رنگ اول در حریم خصوصی رنگ سفید است . رنگ عبادت هم رنگ سفید است، بعد رنگ سبز، بعد رنگ زرد و بعد تمام رنگ های زیبای سالم تا هر سلیقه ای دارید از آن استفاده کنید اما رنگ حضوراجتماعی در درجه اول ، مشکی است و این تهمت افسردگی هم درست است.اگر کسی در زندگی شخصی خود بطور مداوم از رنگ مشکی در خانه استفاده می کند بدون اینکه ایام سوگواری اباعبدالله باشد یا بدون اینکه غم و مصیبت شخصی داشته باشد، این فرد دچار بیماری روحی است یا در معرض افسردگی است.
اما رنگ مشکی معانی مختلفی دارد عمده ترین آنها عبارتند از.
رنگ مشکی رنگ اقتدار است. به خاطر همین هم در ورزش های رزمی کمربند مشکی یعنی بالاتر از رنگ سیاهی رنگی نیست،
رنگ دانایی است به خاطر همین هم ردای قضاوت وکلا در جهان غرب همچنان رنگ مشکی یا سورمه ای بسیار تیره است،
رنگ تقدس است به خاطر همین ردای کشیش ها و راهبه ها مشکی است،
رنگ نه گفتن به غریزه جنسی و شهوت است به خاطر همین هم کار کرد ویژه در حجاب دارد. برای اینکه قرار است جاذبه های جنسی را به حداقل برساند،
رنگ هیبت و عظمت است به خاطر همین رنگ پرده خانه خدا مشکی است و وقتی که پرده های کعبه را در ایام حج تمتع بالا می زنند می بینید سنگ های خانه خدا هم مشکی است و شما آن عظمت را بیشتر احساس می کنید،
رنگ نجابت و شرافت است به همین دلیل در فرانسه و انگلستان قصرها و حتی سنگ ها و لوازم منزل به رنگ مشکی است،چیزی که در بازار لوازم منزل کشور ما هم آمده رنگ مشکی ایتالیک.
رنگ مشکی معنای بسیاری دارد که اگر همه را ببینیم دیگر تهمت افسردگی ، دل مردگی و غم به آن نخواهیم زد.

پی نوشت :
دانلود و یا دیدن بحث
http://www.askdin.com/thread41504.html

برچسب ها : |
دسته : مشاوره

تاریخ : ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ ساعت : 1:41 ق.ظ


لینک مطلب : https://samenalhojajtkd.ir/?p=1605

طراحی شده توسط سئو 6
باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)