باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)

بروزترین مطالب علمی و آموزشی درباره تکواندو

مهدی خدابخشی از نگاه کارشناسان و قهرمانان

دیدگاه‌ها برای مهدی خدابخشی از نگاه کارشناسان و قهرمانان بسته هستند
248 views

مهدی خدابخشی از نگاه کارشناسان و قهرمانان

مهدی خدابخشی از نگاه کارشناسان و قهرمانان

mehdi-2016-olympic

مهدی خدابخشی از نگاه کارشناسان و قهرمانان

 

mehdi-2016

غلامحسن ذوالقدری
رییس سازمان تیم‌های ملی

مهدی یار جوان تیم‌ملی ما است و در سالیان اخیر نمایش درخور توجه‌ای داشته است. خدابخشی می‌داند و باور کرده است که المپیک برای او خیلی سخت‌تر از رقابت‌های گذشته خواهد بود و تمام تلاش خود را در ماه‌های اخیر انجام داده است. مهدی مقدار جزئی آسیب‌دیدگی داشت و دلیل آن هم فشردگی رقابت‌های کسب سهمیه بود اما خدا را شکر به خوبی شرایط درمانی را پشت سر گذاشته و در حال حاضر تجربیات خوبی کسب کرده است. مهدی انگیزه بسیار بالایی برای مسابقات المپیک دارد.

فریبرز عسکری
سرمربی تیم‌ملی تکواندو در بازیهای المپیک لندن ۲۰۱۲

مهدی، از فیزیک بدنی فوق العاده‌ای برخوردار است که برای این تکواندوکار شایسته ایران یک امتیاز محسوب می‌شود. معتقدم که اگر خدابخشی بتواند مبارزه نخست خود در المپیک را به خوبی پشت سر بگذارد به طور قطع یکی از حاضرین فینال وزن ۸۰- کیلوگرم خواهد بود چراکه شایستگی کسب بهترین مدال را دارد. مهدی وزن زیادی کم می‌کند که حتما کادرفنی برنامه مناسبی برای آن دارد. او هوگوپوشی با تکنیک و هوش بالاست که با شرایط عالی خود و مبارزه فکورانه توان خلق هر نتیجه‌ای را خواهد داشت.

مرتضی کریمی
سرمربی اسبق تیم‌ملی تکواندوی ایران

در این دو سال نشان داده که در مبارزات بازیکنی شش دانگ است، فعل خواستن را به خوبی صرف می‌کند و در هر مبارزه‌ای که حضور داشته، دست پر به ایران بازگشته است. از نظر فنی و بدنی نسبت به حریفان وزن خودش قوی‌تر است و در هر رقابتی که خودش بوده، توانسته موفق شود. احتمال کسب مدال مهدی بالاست و جزو شانس‌های اول تکواندو است. امیدوارم که با کمک کادرفنی و خودش بهترین مدال را کسب کند.

پیام خانلرخانی
مربی تیم‌ملی ایران در مسابقات قهرمانی آسیایی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶

شناخت خوبی از مهدی خدابخشی دارم. او در سالیان اخیر با حضور در مسابقات متعدد بسیار پخته و باتجربه شده است. مهدی با عملکردش نشان داده که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و نگاه همه را به خودش جلب کرده است. با توجه به توانایی‌اش، قطعا رقبا حساب ویژه‌ای برروی او باز کرده‌اند اما مهدی از لحاظ فنی یک سر و گردن از حریفانش بالاتر است.

اگر در روز المپیک، در اوج آمادگی روحی باشد، فکر نمی‌کنم کسی توانایی این را داشته باشد که جلوی او ایستادگی کند. مهدی، حمله‌کننده بسیار قهاری است و هر وقت اراده کند توانایی کسب امتیاز را دارد. امیدوارم موفق به کسب مدال خوشرنگ المپیک شود.

یوسف کرمی
قهرمان جهان، آسیا، بازیهای آسیایی و دارنده مدال برنز بازیهای المپیک ۲۰۰۴ آتن

از بازیکنان با انگیزه‌ای که توانایی خیلی بالایی در تکنیک و تاکتیک دارد. به نظرم او یکی از بهترین‌های وزن خودش در دنیا است و من مطمئنم مهدی هم می‌تواند برای کشورمان مدال بگیرد. میدان المپیک با همه میدان‌ها متفاوت است اما مهدی هم بازیکن بزرگ و فنی است.

محمدرضا زوار

شرایط بسیار خوبی دارد، در صدر جدول رنکینگ وزن خودش است و اگر بدشانسی نیاورد صد در صد می‌تواند مدال طلا را کسب کند. در وزن ۸۰- کیلوگرم ورزشکاران صاحب نامی حضور دارند اما خدابخسی باهوش است و با توانمندی که دارد، می‌تواند بهترین مدال را برای ایرانیان به ارمغان آورد.

حسینعلی نعیمی

او از زمان نوجوانی بازیکن خیلی باهوش و تیزی بود. نقطه قوتش در این است که با هر دو پا مبارزه می‌کند، مهدی اعتماد به نفس خوبی دارد و این‌ها عواملی است که می‌تواند او را موفق کند. از لحاظ تکنیکی در مسابقات جهانی نشان داد که یک سر و گردن بالاتر از حریفانی است که با آنها مبارزه می‌کند. بازیکن خوبی است و آرزو می‌کنم نتیجه دلخواه را کسب کند.

علیرضا نصرآزادانی
قهرمان جهان، بازیهای آسیایی و آسیا

خدابخشی با هوشمندی و توان بالا مبارزه می‌کند و تاکتیک‌های مختلفی را در طول مبارزه به کار می‌گیرد و امید زیادی برای کسب مدال خوشرنگ او دارم.

بهنام اسبقی
قهرمان جهان، قهرمان آسیا و قهرمان بازیهای آسیایی

من با مهدی از سال ۱۳۸۹ هم‌تیمی بودم. او روند بسیار خوب و صعودی داشته و روز به روز بهتر شده است. او تکنیک داشته اما مدیریتش نبوده تا بتواند از آن استفاده کند اما در این دو سال اخیر به خوبی از توانایی‌هایش استفاده می‌کند. مهدی بسیار خوش‌تکنیک است، در شیاپ‌چانگ راحت مبارزه می‌کند و کمتر شده که شرایط مبارزه برروی او تاثیر بگذارد. به نظرم در وزن ۸۰- کیلوگرم بازیکن خوب هست اما مهدی از تمامی آنها سرتر است. اگر در یکسری مبارزه بتواند بحث روانی را کنترل کند، عصبی نشود، به حاشیه‌ها توجه نکند و کار خودش را انجام دهد. قطعا می‌تواند برای کشورمان یک مدال خوش‌رنگ بدست آورد.

فرزاد عبداللهی
قهرمان جهان، قهرمانی آسیا و دارنده مدال برنز بازیهای آسیایی

مهدی بسیار توانمند است و من چندبار با او مبارزه داشتم. او در حین مسابقه توانایی انجام هرکاری را دارد و اصلا نمی‌شود او را پیش‌بینی کرد. من برای مهدی مدال را کنار گذاشتم چراکه توانایی‌اش خیلی بیشتر از چیزی است که خودش فکر می‌کند و می‌تواند رقبایش را به زانو بنشاند. استعداد، تکنیک و ضرباتش می‌تواند مدال هادی ساعی را برای مهدی تکرار کند. او می‌تواند با هر دو پا کار کند و فکرش خوب کار می‌کند. مبارزه با مهدی خدابخشی خیلی سخت است.

رضا نادریان
نایب قهرمان جهان، سابقه یکدوره حضور در المپیک

در وزن ۸۰- کیلوگرم یکی ار بهترین تکواندوکاران ایران و جهان بوده و هست او در مسابقات جهانی روسیه با شایستگی مدال طلا گرفت. مهدی از لحاظ تکنیکی بازیکن بسیار خوبی است، می‌تواند با هر دو پا کار کند و تکنیک‌هایی را در اختیار دارد که حریفانش قابلیت‌های کمتری دارند. به نظرم خیلی راحت‌تر از دیگر رقبایش مبارزه می‌کند چراکه سطح فنی‌اش بالاتر است. به نظرم می‌تواند مدال المپیک را کسب کند.

وحید عبدالهی

تکواندوکاری که در چند سال اخیر بی‌رقیب نشان داده و هر وقت سرحال بوده به خواسته خود رسیده است. بسیار خوشحالم که مشکل اضافه وزن مهدی کنترل شده و برایش مشکل‌ساز نخواهد شد. او تکواندوکاری تکنیکی است و چنانچه بر شرایط غلبه کند حتما در بین مدال‌آوران کاروان ایران جای خواهد داشت. اگر مهدی در روز مسابقات سرحال باشد به طور یقین همه را شکست می‌دهد.

منبع فدراسیون تکواندو
تاریخ  ارسال:جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ – ۱۴:۳۴

برچسب ها :
دسته : ورزشی

تاریخ : ۱۳۹۵/۰۵/۲۹ ساعت : 6:24 ب.ظ


لینک مطلب : https://samenalhojajtkd.ir/?p=2301

طراحی شده توسط سئو 6
باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)