باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)

بروزترین مطالب علمی و آموزشی درباره تکواندو

ورود بدون اجازه به بیت وحی

دیدگاه‌ها برای ورود بدون اجازه به بیت وحی بسته هستند
201 views

ورود بدون اجازه به بیت وحی

ورود بدون اجازه به بیت وحی

ورود بدون اجازه به بیت وحی

ورود بدون اجازه

چرا حضرت علی(ع) اجازه داد حضرت فاطمه(س) در خانه را باز کند؟
پاسخ: در جواب از این سوال توجه به چند امر مطلب را روشن خواهد کرد:
أوّلاً: ازآن چه که از برخى از روایات استفاده مى‏شود: حضرت فاطمه سلام الله علیها نزدیک در ورودى منزل بود و با دیدن عمر و همراهان وى، در را به روى آنان بست.
مرحوم عیاشى در تفسیرش، شیخ مفید در الإختصاص و… نوشته اند:
عمر گفت: برخیزید تا پیش او (علی) برویم، پس ابوبکر، عمر، عثمان، خالد بن ولید، مغیره بن شعبه، ابوعبید جراح، سالم مولى ابوحذیفه، قنفذ و من به همراه او راه افتادیم، چون نزدیک خانه رسیدیم، فاطمه آنان را دید و لذا در را بست و شک نداشت که بدون اجازه وارد نخواهند شد، عمر در را با لگد شکست، سپس وارد خانه شدند و علی را بیرون آوردند در حالى که به خاطر این پیروزى الله اکبر مى گفتند. (عیاشی، تفسیر العیاشی، ج۲، ص۶۷؛ شیخ المفید،الاختصاص ص ۱۸۶؛ مجلسی، محمد باقر ,بحار الأنوار، ج ۲۸، ص ۲۲۷)
پس در حقیقت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها چون نزدیکترین فرد به درب خانه بوده به محض مشاهده افراد مهاجم، برای اینکه آنان نتوانند وارد منزل شوند به پشت درب خانه رفته بوده تا درب خانه را ببندد و در اینجاست که آن وقایع دردناک و جانسوز اتفاق می افتد.

 

ثانیاً: حضرت صدیقه شکى نداشت که جمعیت بدون اذن داخل منزل نخواهند ‏شد؛ چون نص قرآن است که بدون اجازه وارد خانه کسى نشوید. (سوره نور آیه۲۷)
ثالثا پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله هم در موارد متعددی به همسران خود اجازه می داد که در را باز کنند و این هیچ مشکلی نداشت به طور نمونه نقل می کنند: روزی رسول خدا (ص) وارد خانه امّ سلمه شد؛ چون آن روز نوبت آمدن آن حضرت به خانه وى بود، مدتى نگذشته بود که علی آهسته دقّ الباب کرد، رسول خدا (ص) بیدار شد، امّ سلمه پاسخ نداد، اما پیامبر فرمود: بلند شو و در را باز کن….(ابن عساکر، تاریخ مدینه دمشق ، ج ۴۲، ص ۴۷۰؛ الرافعی القزوینی، التدوین فی أخبار قزوین(متوفای۶۲۳ هـ)، ج ۱، ص ۸۹ )
نیز از عایشه هم نقل شده که موارد متعددی با اینکه پیامبر در خانه بوده ولی وی به دستور رسول خدا در را باز کرده است.(الطبرسی، الاحتجاج، ج۱، ص ۲۹۲ و ۲۹۳؛ مجلسی، بحار الأنوار، ج ۳۸ ص ۳۴۸).
http://ahlebayt.porsemani.ir/content/%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D8%B2%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%AF%D8%B1%D8%A8

برچسب ها :
دسته : فرهنگی,ورزشی

تاریخ : ۱۳۹۵/۱۱/۲۳ ساعت : 0:34 ق.ظ


لینک مطلب : https://samenalhojajtkd.ir/?p=2710

طراحی شده توسط سئو 6
باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)