باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو ثامن الحجج (ع)

بروزترین مطالب علمی و آموزشی درباره تکواندو

موقع افت فشار هنگام تمرین چه باید کرد؟

بدون دیدگاه

موقع افت فشار هنگام تمرین چه باید کرد؟

موقع افت فشار هنگام تمرین چه باید کرد؟

موقع افت فشار هنگام تمرین چه باید کرد؟

سوال: موقع افت فشار هنگام تمرین چه بایدکرد؟

پاسخ ?
وقتی ورزش میکنیم در پایان ورزش گاها احساس گیجی در سر یا پوکی میکنیم که این مشکل بعلت نرسیدن خون کافی به  مغز است و کمبود آب است.
@samenalhojajtkd
علل دیگر

عموما افرادیکه ورزش های سنگین انجام می دهند، به دلیل افزایش ضربان قلب  و اینکه قلب در مقایسه با حالت طبیعی خود، سریع تر پمپاژ خون را انجام می دهد تا خون رسانی بهتری به عضلات در حال فعالیت انجام گیرد، ممکن است این حالت را بیشتر تجربه کنند.

چه باید کرد؟??

اولین گام در مورد کسانی که پس از ورزش، این حالت را تجربه می کنند این است که فورا دراز بکشند، طوریکه سر در راستای قلب قرار گرفته و خون، بهتر به طرف مغز جریان پیدا کند.اینکار باعث کاهش سرگیجه خواهد شد ، تمرینات ورزشی را به هیچ وجه نباید به یکباره متوقف نمود، بلکه باید به تدریج و آرام آرام، شدت و سرعت تمرینات را کاهش داد تا بدن کم کم به حالت نرمال و طبیعی خود بازگردد.
@samenalhojajtkd
به عنوان مثال در هنگام دویدن در مسافت های طولانی، به آرامی سرعت خود را کم کنید و بعد، آرام راه بروید.

گرمازدگی هم  می تواند یکی دیگر از دلایل اصلی بروز حالت گیج شدن پس از ورزش باشد.در این حالا ممکن است فرد در حین ورزش، ناگهان دچار افت انرژی و سرگیجه شود.

چنانچه مستعد ابتلا به سرگیجه هستید،  قبل از ورزش، حتما یک وعده غذایی سبک یا میان وعده ای مناسب میل کنید تا  ضمن ورزش، دچار سرگیجه و تهوع نشوید.به علاوه، هیدراته نگه داشتن بدن و برنامه ریزی برای رژیمی مغذی به منظور جلوگیری از این حالت، بسیار ضروری است.

تنفس صحیح و آگاهانه هم یکی دیگر از راههای پیشگیری از وقوع چنین حالتی در میان ورزشکاران محسوب می شود.برخی افراد،نا خودآگاه  در حین ورزش، نفس خود را حبس می کنند که همین کار، مانع از جریان کامل انرژی در بدن و عضلات، درست زمانیکه به آن نیاز دارند خواهد شد.پس در هنگام ورزش، تمرکز بیشتری بر عمل دم و بازدم خود داشته باشید و گرم کردن بدن قبل از ورزش و سرد کردن  تدریجی آن ، بعد از اتمام تمرینات را هرگز فراموش نکنید.
@samenalhojajtkd
یادگیری تکنیک ها و تمرینات کششی مختلف برای گرم و سرد کردن بدن، به حفظ بدن در حالت طبیعی و نرمال، بسیار کمک خواهد کرد.

بالا بردن قدرت بدنی هم در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.زیرا افزایش سطح تحمل بدن در حین تمرینات، مانع از افت ناگهانی انرژی  در بدن می شود.

و نهایتا از آنجائیکه گاهی این علائم می تواند نشانه ای از برخی بیماریها و در موارد اندکی بیماریهای قلبی باشد، چنانچه با در نظر گرفتن تمامی موارد ذکر شده، باز هم بارها و بارها ،همچنان این حالت را تجربه کردید، بهتر است به دکتر مراجعه کرده و در اینباره حتما پیگیری لازم را انجام دهید.

@samenalhojajtkd

برچسب ها :
دسته : ورزشی

تاریخ : ۱۳۹۶/۰۱/۲۸ ساعت : ۱۰:۵۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


دکمه رفتن به بالا تکواندو ثامن